4/24/2016

GENIALNY PODKŁAD CATRICE


Czy istnieje podkład idealny? Wiadomo, każdy ma swoje wymagania. Dla mnie przede wszystkim musiałby być niewidoczny, dobrze kryć, nie powodować wyprysków, mieć rewelacyjny skład, kosztować niewiele... Jednak ideały nie istnieją, ale za to chciałam się podzielić moim ostatnim odkryciem :)


Przetestowałam już sporo podkładów drogeryjnych i niektóre z nich są dobre, bardzo dobre, ale do tej pory nic mnie tak pozytywnie nie zaskoczyło. Ostatnio, całkowicie przypadkiem i w pośpiechu, mój wybór padł na produkt firmy Catrice - ALL MATT plus. Przede wszystkim nie było testerów i wybrałam kolor w ciemno - 015. Na stronie producenta są cztery warianty, ale w sklepie widziałam tylko trzy.

Przyznam, że po zakupie i odpakowaniu buteleczki w domu byłam bardzo niezadowolona... Ma bardzo gęstą konsystencję, a po nałożeniu odrobiny na szyję po wyschnięciu podkład nabrał pomarańczowego koloru.

Jednak postanowiłam przetestować go wstępnie w domu - okazało się, że po nałożeniu gąbeczką Real Techniques podkład jest niemal niewidoczny! Jego wykończenie mnie urzekło - zero pudrowości, nie tworzy maski, ale jakby drugą skórę. Teraz najważniejsze, świetnie trzyma się przez cały dzień, matuje (choć po całym dniu mam delikatne "glow" na policzkach, ale nie wygląda to źle). Odcień dopasowuje się do mojej skóry i bardzo mi się podoba. Aktualnie jest moim numerem jeden i noszę go cały czas! Ujednolica koloryt, kryje przebarwienia, można nim łatwo budować krycie i świetnie blenduje się na nim bronzer/róż.

Tak wygląda na zdjęciach bez przeróbek zrobionych przy świetle dziennym:



A na koniec częściowa analiza składu dla ciekawych, substancje zaznaczone są kolorami czerwony - szkodliwe, pomarańczowy - dopuszczalne, zielony - bezpieczne :

AQUA (WATER), CYCLOPENTASILOXANE, CYCLOHEXASILOXANE, GLYCERIN, PEG/PPG-18/18 DIMETHICONE, TITANIUM DIOXIDE, ZINC OXIDE, SODIUM CHLORIDE, TRIETHYLHEXANOIN, STEAROYL INULIN, DIMETHICONE CROSSPOLYMER, METHYL METHACRYLATE CROSSPOLYMER, POLYSORBATE 80, ACRYLATES/C 12-22 ALKYL METHACRYLATE COPOLYMER, HYDRATED SILICA, DIMETHICONE/METHICONE COPOLYMER, PEG-10 DIMETHICONE, ETHYLHEXYLGLYCERIN, PEG-8, ALUMINUM HYDROXIDE, TRIMETHOXYCAPRYLYLSILANE, HYDROGEN DIMETHICONE, TOCOPHEROL, PROPYLENE GLYCOL, ASCORBYL PALMITATE, ASCORBIC ACID, CITRIC ACID, PHENOXYETHANOL, PARFUM (FRAGRANCE), BENZYL SALICYLATE, BUTYLPHENYL METHYLPROPIONAL, HYDROXYISOHEXYL 3-CYCLOHEXENE CARBOXALDEHYDE, ALPHA-ISOMETHYL IONONE, HEXYL CINNAMAL, CI 77491, CI 77492, CI 77499 (IRON OXIDES), CI 77891 (TITANIUM DIOXIDE).

Niestety znacznie odbiega od ideału... 

Na drugim i trzecim miejscu emolienty, lotne i nietłuste silikony, które nie powodują powstawania zaskórników, ale dimethicone niestety tak może działać. Te zaznaczone na pomarańczowo mogą uczulać.

Jednak składy podkładów drogeryjnych zazwyczaj są nieciekawe :( Wybór już zależy od tego, czy przejmujecie się zawartością kosmetyków, czy tym, jak się sprawdzają. Miłego dnia, buziaki!



1 komentarz:

  1. fajnie, nie za mocno mi to odpowiada jestem za makijażem jak najbardziej naturalnym lekkim

    OdpowiedzUsuń